سحر خوشگفتار

مصاحبه تفصیلی با جهادگر گیلانی، سحر خوشگفتار

((ما هر سه­شنبه باید میز کار خود را از یک ساندویچی قرض بگیریم و بنر را نصب کنیم))

من، سحر خوش گفتار مسئول گروه جهادی یاوران مهدی، کارشناسی ارشد مهندسی اقتصاد کشاورزی و طلبه سطح سه غیرحضوری حوزه علمیه قم هستم.

از ۱۵بهمن ماه سال ۱۳۹۸ در مسجد امام حسین علیه السلام(واقع در زیرکوچه شهرداری) با دانش آموزان ادبستان مسجد محور یاران که بنده حقیر در سمت مسئول ادبستان و سرکار خانم فرشته داداشی در سمت مربی همکار بودیم، شروع به برگزاری سه ­شنبه­ های مهدوی کردیم. البته بنده از سال­ها پیش توفیق حضور در اردوهای جهادی را داشتم. انگیزه این بود که در قالب سه­ شنبه­ های مهدوی و هر سه­ شنبه رزق معنوی تهیه شود و روزی از هفته به یادآوری عزیزترینی باشیم که در این روزها شده غریب‌ترین. تا یادی کنیم از کسی که همیشه به یاد ماست. صاحب اصلی گروه، امام عصر ارواحنا­ لتراب مقدمه الفداء می‌باشند و ما خدمتگزار ایشانیم.

مکان اصلی ما مسجد امام حسین علیه السلام واقع در زیرکوچه شهرداری شهرستان رشت می‌باشد. نیازمندان تحت حمایت گروه از خیابان و محله های مختلف سطح شهرستان رشت می‌باشند.

فعالیت های گروه به دو قسم فعالیت های مهدوی و فعالیت های جهادی تقسیم می‌شود.

فعالیت های مهدوی که تا به امروز به لطف خدا در ۸۸ قرار برگزار شده:

هر سه شنبه در جلوی مسجدامام حسین علیه السلام در زیرکوچه شهرداری رشت تعدادی رزق خوراکی یا وسائل مورد استفاده به همراه نوشته کوتاه و پرمحتوا متناسب با ایام الله و یادآوری امام زمان علیه السلام با بسته ­بندی شکیل تهیه و توزیع می‌شود.

فعالیت های جهادی که تا به امروز به لطف خدا ۴۵ فراخوان انجام شده است:

در قالب کمک به نیازمندان و کمک هزینه های تحصیلی و معیشتی و بسته های حمایتی همدلی با خانواده‌های کم برخوردار محترم انجام می‌شود.

ما هر سه ­شنبه باید میز کار خود را از یک ساندویچی قرض بگیریم و بنر را نصب کنیم، کمی ظاهر کار شکیل بودن لازم را ندارد، در ایام اربعین که شبیه ­سازی بین­ الحرم بود در موکب رزق‌ها پخش می‌شد یا در محرم در موکب توزیع می‌شد بسیار شکیل‌تر بود. اگر غرفه داربستی کوچک اما همیشگی داشتیم مانور بیشتری داشتیم.

در مورد نیازمندان هم وسیله نقلیه برای گرفتن بسته‌ها و توزیع نداریم و به­ سختی وسیله تهیه می‌کنیم و چون گروه فرهنگی هستیم بودجه برای رسیدن به نیازمندان کم داریم.

در مورد حمایت مالی و انسانی از گروه‌های جهادی از گروه ما هیچ حمایتی نمیشه و کاملا مردمی هست.

مدیریت جهادی همان جمله شهید بهشتی رحمه الله علیه است که :

به موقع آمدن به موقع رفتن وظیفه است

دیر آمدن و دیر رفتن بی نظمی است

دیر آمدن و زود رفتن خیانت است

زود آمدن و دیر رفتن ایثار است

و یک جهادگر اول از همه در پی جهاد اکبر و جهاد با نفس خود است و هرکاری از دستش بر می آید انجام می‌دهد نهایت بزرگترین اتفاقات توسط این شخص انجام می‌شود.

باید این فرهنگ جهادی، فرهنگ اقتصادی در مردم نهادینه شود. این محتوا باید به ملت و مسئولین برسد. حال از طریق یک رزق معنوی بزرگ یا ترجمه یک کتاب بین المللی و تولید فیلم و...

کار تیمی میان ما ضعیف است و متاسفانه کسی که کار کرده و به قولی همه­ فن­ حریف شده همانقدر هم دشمن دارد و خودی­ ها تصمیم دارند او را به زمین بزنند. البته تعز من تشاء و تذل من تشاء اما بالاخره همکاری لازم را نمی‌کنند. 

کمک­ها و نامه­ نگاری­ها پروسه طولانیست و خود من شخصا وقت این پیگیری­ها را ندارم.

به لطف حضرت حجه روحی و نفسی و اهلی له الفداء نظارت کامل بر گروه دارند، تصمیم نهایی را ایشان رقم می‌زنند، یک بار پولمان گم شد و بعد پیدا شد، بارها کسانی که رزقهای سه ­شنبه ها را گرفته­ اند گفته­ اند رزقی که به ما دادید خیلی بجا بود، یک خانمی گفت روز تولدم بود کسی یادش نبود، یکی از خادم های گروه شما اومد جلو رزقی داد و گفت مبارک، خیلی خوشحال شدند، یک آقای راننده ای گفت رزق شما را در جیبم گذاشتم و به خانمم ندادم شب خانمم گفت خواب امام زمان عج را دیدم و بعد رزق شمارا به او دادم و اشک هایش جاری شد. هر سه شنبه معجزه ای می‌بینیم. خداوند توفیق خدمتگزاری به این خاندان بزرگ و این نظام مقدس و رهبر فرزانه ما مدظله العالی را از ما نگیرد.

ماجور باشید

 

گزارش تصویری گروه جهاادی یاوران مهدی

 

 

 

 

 

 

 

 

 

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.